woensdag 24 februari 2010

Stembureau

Na veel wikken en wegen vond ik dat ik dit jaar niet meer achter kon blijven: ik meldde me aan om zitting te nemen op een stembureau voor de gemeenteraadsverkiezingen. Wel met de mededeling dat ik niet voornemens was daadwerkelijk van 7.00 tot 1.00 uur mijn taak te vervullen. Met goed fatsoen kun je dat toch van niemand verwachten?
Vanmiddag was er dan voorlichting over de gang van zaken op een stembureau. Wat ik altijd gezien heb als een hoog gehalte geneuzel (de eerste pakt je stempas aan en zet een streepje, de tweede overhandigt het stembiljet, nummer 3 kijkt toe hoe je het ingevulde biljet in de bus deponeert en zet eveneens een streepje), blijkt een weloverwogen handelen dat moet resulteren in het invullen van een dik formulier dat door alle mensen op het stembureau ondertekend moet worden. Behalve een voorbeeldexemplaar daarvan kreeg ik ook een compleet boekje én een CD-rom mee naar huis. Om nog eens rustig door te nemen. Er is weer een wereld voor me open gegaan. Na vier jaar politiek komen er nog steeds nieuwe dingen op mijn pad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten