woensdag 10 februari 2010

Laatste raad

Dat was dan gisteren de laatste raadsvergadering in de huidige samenstelling. Toch raar om een periode af te sluiten.
We begonnen met een aantal "extra's". Eerst trakteerde de Scouting op taart vanwege het honderdjarig bestaan en werden er handtekeningen overhandigd om de wens van een verpleeg/verzorgingshuis in Sleeuwijk kracht bij te zetten. Tot slot kreeg ik de gelegenheid om het eindrapport n.a.v. de enquête uit de lessenserie politiek aan alle raads- en collegeleden te overhandigen. Daarbij heb ik de oproep gedaan om een soortgelijk project in de toekomst vooral gezamenlijk voort te zetten. Bert en ik stoppen er immers mee.
Met dank aan Corine Koek voor de bijpassende foto:

De uiteindelijke raadsvergadering telde drie bespreekstukken: variantenkeuze A27, capaciteitsproblemen op het terrein van de ruimtelijke ontwikkeling en startnotitie IHP + financiering binnenklimaat basisscholen. Het laatste agendapunt kwam op mijn bordje terecht. Ik vertelde er in mijn weblog van gisteren al over. Inmiddels kan ik verheugd melden dat mijn inzet vruchten heeft afgeworpen. De wethouder heeft toegezegd o.a. ook financiering volgens de annuïteitenmethode door te rekenen. Fijn is ook dat we als gemeente gaan meebetalen aan de verbetering van het binnenklimaat op een drietal basisscholen. Althans, als de rijksbijdrage daadwerkelijk los komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten