dinsdag 16 februari 2010

Inkoopbeleid gemeente faalt

Dat was de kop van een artikel in Trouw vanochtend.Met interesse heb ik het zitten lezen. Want ook Werkendam heeft zich doelen gesteld met betrekking tot duurzaam inkopen. Ik meen me te herinneren dat er in het najaar twee getallen circuleerden: 50% duurzaam inkopen en 75% duurzaam inkopen. Maar wat zou er van terecht komen? Hebben wij een energiezuinig computersysteem? Rijdt het wagenpark op elektriciteit? Worden voor het produceren van onze textiel geen kinderen ingezet? Maar zeker ook: welke eisen stelt de gemeente wat betreft het aan het werk helpen van langdurig werklozen en van mensen met een handicap. Nemen wij in onze voorwaarden op dat een bedrijf leerwerkstages aanbiedt? Hoewel ik het namens de PvdA wel een paar keer zijdelings heb aangekaart heb ik werkelijk geen idee wat er mee gebeurt. Ik zou op dit moment ook niet goed weten hoe ik er achter kan komen. Maar mocht het zo zijn dat ik na de verkiezingen terugkeer in de gemeenteraad én wellicht een andere portefeuille krijg, dan ga ik me daar toch nog eens in verdiepen. Zowel "de-mens-die-qua-werk-wat-aan-de-kant-staat" als het milieu heeft er immers baat bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten