vrijdag 5 maart 2010

Hervatten politiek werk

Vandaag en gisteren verscheidene fijne reacties gehad n.a.v. de verkiezingen. Soms uit heel onverwachte hoek. Het doet goed.
Dan is vandaag ook het politieke werk weer begonnen. Vanmorgen in de raadszaal de ontvangst door de burgemeester en het tekenen van diverse verklaringen en vanmiddag een eerste bijeenkomst met PvdA'ers.
Voor we aan het vergaderen sloegen eerst maar eens een foto laten maken van de mensen die het de komende vier jaar voor de PvdA moeten gaan doen: Anne Nieuwenuis, Evert Begemann en ikzelf.


Maar ook eentje met Tonny Methorst erbij, want mochten we deel uit gaan maken van de coalitie dan gaat ook zij een raadszetel bezetten. De bloemen die ik daar in mijn handen heb, kreeg ik van de Werkendamse PvdA-afdeling als dank voor het coördineren van de verkiezingscampagne. Was ik erg blij mee!

Dan de vergadering. Centraal stonden de komende coalitie-onderhandelingen. Woensdag aanstaande zijn we uitgenodigd om met grootste partij CDA van gedachten te wisselen over de coalitievorming. Evert en ik gaan namens de PvdA dat gesprek aan. Het was dus zaak om eerst in groter verband een antwoord te vinden op de volgende vragen:
# Willen we in de coalitie of past de oppositie ons meer?
# Als we in de coalitie willen, welke samenstelling heeft dan onze voorkeur?
# Wat zouden inhoudelijk onze harde punten zijn bij de coalitie-onderhandelingen?

Ik ga hier natuurlijk niet het antwoord op deze vragen verklappen, dat zou niet wijs zijn......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten