maandag 13 december 2010

Over de balk?

De wijze waarop het huidige college omgaat met de financiĆ«le middelen staat bijna haaks op de aanpak van vorige colleges. Er kon nooit iets, er mocht niks en de hand zat op de knip. Er werden vooral nog meer reserves en voorzieningen aangelegd. Jarenlang heb ik dit zien gebeuren, maar door onvoldoende kennis van zaken en het niet bezetten van de juiste stoel, kon ik er geen kant mee op. Het huidige college heeft deze zakken met geld ontdekt, vlooit er iedere boventallige euro uit en weet zo miljoenen vrij te spelen. Door de overdreven voorzichtigheid van vorige colleges (waarschijnlijk ingegeven door angst begrotingen te overschrijden), worden er nu zaken geregeld die jarenlang voor onmogelijk werden gehouden. Het is ineens niet meer de aan- of afwezigheid van geld dat bepaalt of er iets gedaan wordt, maar de noodzaak of de inhoud van iets. En zo moet het ook. Ik merk alleen wel hoezeer de leidende rol van geld – volkomen tegen mijn zin in - uit vorige coalitieperiodes in mijn systeem is geslepen. ’t Is nog even schakelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten