donderdag 29 april 2010

Veiligheidsbeleid en hondenpoep

Er is een kadernota veiligheidsbeleid in voorbereiding. Gisteravond kregen de raden van Werkendam, Woudrichem en Aalburg de voorlopige speerpunten daaruit voorgelegd. Iedereen kon aangeven welke twee items volgens hem/haar het belangrijkste waren en aan welk item eigenlijk geen aandacht besteed zou hoeven worden
Tot mijn grote verbazing kwamen de meeste streep-maar-weg-stemmen terecht bij 'overlast vervuiling/hondenpoep' en 'polarisatie/radicalisering'. Mijn verbazing betreft vooral 'hondenpoep'. Ik meen dat dat al jaren ergernis nummer 1 is. Zou het dan toch zo zijn dat politici hun voeling met de bevolking aan het verliezen zijn?
De twee items die hoog scoorden waren 'woninginbraken/voertuigcriminaliteit' en 'zorg voor jeugd, w.o. jeugdoverlast, alcohol en drugs'. In het grote belang van die twee onderwerpen kan ik me volledig vinden.

3 opmerkingen:

  1. Maar Corine, dat is toch logisch? Hondenpoep opruimen lijkt me bij uitstek iets dat burgers ook gewoon zelf zouden kunnen doen!

    Kees V

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Kees V,

    Misschien kunnen burgers dan ook zelf letten op hun snelheid in het verkeer, de overlast die zijn anderen bezorgen, de wijze waarop zij met anderen omgaan. Enz. enz. Zo logisch is het dus niet Kees!

    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja natuurlijk eens, maar het ging hier - als ik het goed begrijp - toch om prioritering? In het kader van veiligheid lijkt me 'hondenpoep' nou niet het grootste gevaar.

    Kees V

    BeantwoordenVerwijderen