zaterdag 3 april 2010

Afgelopen week

Het was een weekje met drie politieke avonden. Het begon met op dinsdag een informatiebijeenkomst voor nieuwe en oude raadsleden over gemeente financiƫn . Ieder jaar pik ik dat onderwerp toch wel mee, en ieder keer doe ik weer bruikbare nieuwe kennis op. Toch ben ik dinsdag halverwege afgehaakt. Niet dat het niet interessant was, maar in kleiner verband had ik een jaar daarvoor al een soortgelijke bijeenkomst met dezelfde spreker bijgewoond.
Donderdag volgde de fractievergadering. Voor mij een vreemde gewaarwording. Vier jaar lang zat ik in een fractie waar terughoudendheid "de norm" was. Nu lijken alle remmen los. Zou dit het verschil zijn tussen oppositie voeren en deelname in de coalitie? Ik bleek ineens de voorzichtigste van het stel.....
En dan was er gisteravond een etentje bij mij thuis met de mensen - en hun partners - die tot vier weken terug politiek actief waren voor de PvdA. Herinneringen ophalen, nagaan "hoe het nu toch zo gekomen was", maar vooral veel lachen met elkaar. Eindelijk weten we wie Jan de politicus vindt met de meeste humor; met wie Evert de meeste geestverwantschap voelt en waarom Anne eigenlijk politiek actief is geworden. Misschien voor ieder fractie leuk om zichzelf deze vragen (en andere) eens te stellen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten