donderdag 21 januari 2010

Politieke ambities bij ds.Groenewegenschool

Standaard vraag ik aan het einde van de lessenserie politiek, dus ná de kennismaking op het gemeentehuis, welke leerlingen later iets met de gemeente zouden willen doen; als politicus, als ambtenaar of als collegelid. Meestal gaat er geen enkele vinger omhoog, een enkele keer zie ik er één of twee. Hoe anders was dat vanmorgen bij de drie groepen 7 van de ds.Groenewegenschool! Bij minstens een derde deel van de leerlingen bleek er animo te zijn. Toen ik vroeg wat dan hun voorkeur had, koos het merendeel voor een rol in de politiek want "discussiëren is leuk" en "het is leuk om mee te beslissen." Ik kon het niet nalaten de meisjes onder hen te vertellen dat het voor hen toch lastig zou worden. Na afloop kwam er in de gang eentje naar me toe met de volgende opmerking: "Juf als het voor mij bij de SGP niet lukt, dan kom ik gewoon bij uw partij hoor!" Voorlopig lijkt de SGP echter een grote bron aan potentiële politici te hebben. Wees er zuinig op!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten