vrijdag 5 mei 2017

Het schiet niet op met de jeugdsoos

Al heel lang praat de Werkendamse raad over het realiseren van een accommodatie voor jongeren in de kern Werkendam. Verschillende locaties zijn “onderzocht”, maar hebben tot op heden tot niets geleid. In juli 2016 werd een motie aangenomen waarin uitgesproken werd met een kostenraming te komen voor een combinatie van een jeugdsoos met de ijsclub. Die raming was er in  september 2016, maar het plan werd gelijk door het college afgeschoten vanwege de geplande woningbouw nabij de locatie ijsclub. Een mobiele jeugdaccommodatie op die locatie zou wellicht wel een optie zijn. Een kostenraming daarvan zou uiterlijk in november volgen. Deze bleef uit.
In dezelfde periode kwam het college van B&W wel met een ander plan, namelijk om een JOP (ontmoetingspunt in de openlucht) te realiseren bij Werkina. Ook dat ging niet door, maar zou wel heroverwogen worden als eerst de overlast op de betreffende locatie was gereduceerd.
Vervolgens werd vanaf oktober iedere vraag over een jongerenaccommodatie door het college weggewimpeld. Immers…… Radar Advies was bezig met een onderzoek naar jeugdoverlast in de gemeente. Ze zouden komen met een “Plan van Aanpak met daarin o.a. het al of niet realiseren van een jeugdaccommodatie per kern” (aldus wethouder Bakker op 31/1/17). Het betreffende advies zou er in februari liggen.
Vol verwachting klopte mijn hart toen ik op Koningsdag eindelijk het rapport onder ogen kreeg.  Het Plan van Aanpak mbt een jeugdaccommodatie blijkt niets meer en niets minder dan het volgende: “Onderzoeken mogelijkheden voor accommodatie” en wel als volgt: “Betrek jongeren in het onderzoek naar een locatie en inrichting/bouw accommodatie; Stel gedragsregels op; Geef jongeren verantwoordelijkheid in het runnen van de accommodatie; Betrek bewoners actief bij de accommodatie.”
Afijn lekker opgeschoten sinds september….  Het zoeken naar een locatie doen we al meer dan twee jaar en op nagenoeg dezelfde wijze als omschreven……
Naar mijn mening wordt het tijd om door te pakken. Of we trekken daadwerkelijk geld uit en gaan samen met jongeren stenen stapelen en nemen eventuele hobbels voor lief. Of we besluiten dat het een zoeken is naar een onvindbare naald in een hooiberg en blazen dus de jeugdaccommodatie in Werkendam af. Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste en wel op de locatie ijsbaan, maar bovenal vind ik dat het leuren en zeuren lang genoeg heeft geduurd.

1 opmerking:

  1. Hallo iedereen,
    Mijn naam is Mr, Rugare Sim. Ik woon in Nederland en ben vandaag een gelukkig man? en ik heb mezelf gezegd dat een geldschieter die mij en mijn familie redt van onze slechte situatie, ik zal doorverwijzen naar iemand die hem leent, hij gaf mij en mijn gezin geluk, ik had een lening nodig van € 300.000,00 om mijn leven helemaal opnieuw te beginnen, want ik ben een alleenstaande vader met 2 kinderen ik ontmoette deze eerlijke en Allah vrezende man lening geldschieter die me helpt met een lening van € 300.000,00, hij is een Allah vrezende man, als je een lening nodig hebt en u betaalt de lening terug, neem dan contact met hem op en vertel hem dat (Mr Rugare Sim) u naar hem verwijst. Neem contact op met de heer, Mohamed Careen via e-mail: (arabloanfirmserves@gmail.com)


    INFORMATIEFORMULIER VOOR LENINGTOEPASSINGEN
    Voornaam......
    Midden-naam.....
    2) Geslacht: .........
    3) Lening vereist: .........
    4) Leentijd: .........
    5) Land: .........
    6) Huisadres: .........
    7) Mobiel nummer: .........
    8) E-mailadres ..........
    9) Maandelijks inkomen: .....................
    10) Beroep: ...........................
    11) Welke site heeft u hier over ons bezocht .....................
    Bedankt en vriendelijke groeten.
    E-mail arabloanfirmserves@gmail.com


    Hallo iedereen,
    Mijn naam is Mr, Rugare Sim. Ik woon in Nederland en ben vandaag een gelukkig man? en ik heb mezelf gezegd dat een geldschieter die mij en mijn familie redt van onze slechte situatie, ik zal doorverwijzen naar iemand die hem leent, hij gaf mij en mijn gezin geluk, ik had een lening nodig van € 300.000,00 om mijn leven helemaal opnieuw te beginnen, want ik ben een alleenstaande vader met 2 kinderen ik ontmoette deze eerlijke en Allah vrezende man lening geldschieter die me helpt met een lening van € 300.000,00, hij is een Allah vrezende man, als je een lening nodig hebt en u betaalt de lening terug, neem dan contact met hem op en vertel hem dat (Mr Rugare Sim) u naar hem verwijst. Neem contact op met de heer, Mohamed Careen via e-mail: (arabloanfirmserves@gmail.com)


    INFORMATIEFORMULIER VOOR LENINGTOEPASSINGEN
    Voornaam......
    Midden-naam.....
    2) Geslacht: .........
    3) Lening vereist: .........
    4) Leentijd: .........
    5) Land: .........
    6) Huisadres: .........
    7) Mobiel nummer: .........
    8) E-mailadres ..........
    9) Maandelijks inkomen: .....................
    10) Beroep: ...........................
    11) Welke site heeft u hier over ons bezocht .....................
    Bedankt en vriendelijke groeten.
    E-mail arabloanfirmserves@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen