zaterdag 26 mei 2018

Niet op de kieslijst

Na bijna dertien jaar zal ik op 1/1/19 met weemoed afscheid nemen van de actieve politiek. Dat is niet zoals ik dat zelf op voorhand bedacht had. Heel graag had ik samen met anderen de gemeente Altena vormgegeven, het mooie programma van Progressief Altena handen en voeten gegeven en onervaren mensen op weg geholpen in de politiek. Het heeft niet zo mogen zijn. Het bestuur van Progressief Altena maakte de keuze voor nieuwe mensen en zette mij op een plek op de kieslijst die, in mijn ogen, niet verkiesbaar was. Een motivatie werd aanvankelijk niet gegeven, de communicatie verliep, bij herhaling, onzorgvuldig en bij het proces kun je vraagtekens zetten. Dit maakte dat ik de eer aan mijzelf heb gehouden en mij als kandidaat heb teruggetrokken. Met veel pijn in het hart dus geen politiek voor mij in de nieuwe gemeente Altena. Maar samen met mijn zeer gewaardeerde collega’s Anne Nieuwenhuis en Christian Alderliesten zal ik de komende zeven maanden aan de weg blijven timmeren en zal ik scherp blijven op alle voorstellen die klaargezet worden voor de nieuwe gemeente. Scherp vanuit linkse progressieve politiek natuurlijk. Of dit nog zal leiden tot (veel) blogs weet ik op dit moment niet. Dat moet de tijd leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten