vrijdag 22 januari 2016

Het Kompas als gemeenteraad

Het was lang geleden dat ik meewerkte aan de ontvangst van een basisschool op het gemeentehuis. De allerlaatste kans om dit samen met wethouder Peter van der Ven te doen, kon ik echter niet laten lopen. Het scholenproject is/was namelijk echt een ding van hem en van mij. Ik ontwikkelde het in 2007 en voerde het samen met Bert van Seters tot 2010 uit op de scholen. Toen nam de gemeente het over en was het m.n. Van der Ven die er handen en voeten aan gaf.
Ik heb weer genoten vanmorgen met Het Kompas in de rol van gemeenteraad: Eén jongen die zijn hele eerste termijn had uitgeschreven, die staande ten gehore bracht en met een heuse oneliner. Het fanatieke overleg tijdens de schorsing. De interruptiemicrofoon die ik voor het eerst in stelling bracht en die een succes bleek te zijn. En uiteindelijk de stemming die krantenkoppen opgeleverd zou hebben als: “partij weet niet wat ze wil” of “verdeeldheid in de partij doet het ergste vrezen”.
Het blijft een prachtproject. Terecht dat Van der Ven voor zijn jarenlange rol hierin een grote bos bloemen ontving van de leerlingen van Het Kompas.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten