woensdag 19 februari 2014

Zenuwen van een lijsttrekker

Vandaag zal ik voor het eerst live naar buiten treden als lijsttrekker van Progressief Altena. Eerder typte ik m’n vingers al blauw aan bio’s, aan foldermateriaal en bijdragen voor kranten, had ik de nodige interviews (die ik voor publicatie nog mocht inzien) en stond ik te “draaien” voor de fotocamera. Vanavond echter gaat het gebeuren: verkiezingsdebat in Dussen. Zal het lukken om het verhaal van Progressief Altena goed voor het voetlicht te krijgen? Ben ik slim, snel en geïnformeerd genoeg om lastige vragen en opmerkingen afdoende te pareren? Houd ik stand?
Ontspannen ben ik bepaald niet. Dit is anders dan in een raadsvergadering op een vooraf bekend en tevens afgebakend onderwerp je punt proberen te maken. Anders dan met gelijkgestemden of achter je computer bepalen waar je staat en wat je wilt. Anders dan opkomen voor het belang van een ander, het belang van derden. Ik moet nu het brede – en goeie! - verhaal van Progressief Altena verkopen en ik moet ook mezelf verkopen. Ik ga het aan, absoluut, maar het gaat niet vanzelf. Ik wil helemaal niet met m’n kop boven het maaiveld uit, want stel je toch voor dat er net een maaier langs komt…..
Op hoop van zegen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten