donderdag 28 november 2013

Mezelf lucht verschaft

Een commissieagenda met zeven lijvige stukken die stuk voor stuk in een kwartier (en heel soms een half uur) afgewikkeld dienen te worden. Daar word ik dus niet blij van. Nog voor de vergadering begint voel ik me al een gevangene van de tijd. Hoe kun je nu vijf fracties aan het woord laten, de wethouder laten beantwoorden, fracties zich opnieuw laten uitspreken en tot slot met elkaar bepalen wat het vervolg moet zijn over onderwerpen die allemaal linken aan de drie grote transities die op ons afkomen? Ik heb mezelf eerst maar eens een beetje lucht verschaft. In overleg met de andere fracties is een presentatie van het servicepunt Vrijwilligers doorgeschoven naar de volgende vergadering. Vervolgens ben ik al mijn vragen die maar enigszins technisch waren voor gaan leggen aan ambtenaren (ik kreeg super SUPER snel keigoeie antwoorden!) En nu maar hopen dat mijn collega-raadsleden ook iets dergelijks doen en dat we met elkaar toekomen aan een goede inhoudelijke politieke discussie op hoofdlijnen over WMO, participatiewet, Wava, combinatiefuncties, Integraal Huisvesting Plan en CJG. Stuk voor stuk onderwerpen die er toe doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten