maandag 24 december 2012

Verdeling van welvaart

Heb ik toch zomaar “ja” gezegd tegen een optreden als politica op een avond rondom de wereldwijde verdeling van welvaart, georganiseerd door het Platform van kerken van Sleeuwijk. Kan ik dus nu al de zenuwen van krijgen. Een politieke mening verkondigen over een concreet onderwerp dat voorligt is toch wel even wat anders dan “wijze” woorden spreken over eerlijk delen en vrede. Eén van de organisatoren wist me toch enigszins gerust te stellen: “het gaat om samen nadenken over het thema, samen zoeken naar antwoorden.” Ik hoef de wijsheid niet in pacht te hebben (en die heb ik ook zeer zeker niet), maar ik kan misschien wel aangeven hoe ik hier zelf mee omga, wat me hierin politiek beweegt en wat de gemeente Werkendam er in doet. Het zal de nodige hoofdbrekens kosten, maar het is wel een mooi thema om zo aan het einde van het jaar bij stil te staan.
Het initiatief van de zes Sleeuwijkse kerken (prachtig die samenwerking!) vindt plaats op woensdagavond 9 januari in het Trefpunt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten