donderdag 20 december 2012

De mist in

Ik ben de mist in gegaan. In mijn blog van gisteren over de aanvraag van een debat nav de kwestie Potters beweer ik dat we wel degelijk het recht hadden om twee keer het woord te voeren. Dat blijkt dus toch niet het geval. De passage die ik citeer uit het reglement van orde moest anders geïnterpreteerd worden. Tweemaal het woord voeren door de interpellant is van toepassing tijdens het eigenlijke interpellatiedebat en niet tijdens het verzoek daartoe.
Met betrekking tot afhandeling van het verzoek om een debat was RvO, artikel 23 van toepassing, namelijk “(…) en voordat de raad tot stemming overgaat, heeft ieder lid het recht zijn uit te brengen stem kort te motiveren.” Het enige waar ik in dit verband nog over kan mopperen is de interpretatie van het woordje ‘kort’, want bepaald kort kun je stemverklaringen van drie tot zes minuten niet noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten