maandag 21 mei 2012

Nieuwendijk goed voorzien


Een paar keer per week loop ik een deel van het Oostwaardpad. Ik geniet daar met volle teugen van en realiseer mij iedere keer weer dat dit een jaar of vijf (?) geleden niet mogelijk was. Simpelweg omdat die prachtige wandelroute er toen nog niet lag. Dat bracht mij op de gedachte wat er eigenlijk in Nieuwendijk allemaal veranderd is in de 23 jaar dat ik daar nu woon. Ik zag de Oude School en de  schoorsteen van de melkfabriek neergehaald worden, vele middenstanders verdwijnen, net als de telefooncellen en de helft van de brievenbussen. Maar het aantal dingen dat erbij kwam is zoveel, ZOVEEL meer. Een opsomming: een nieuw Tavenu, op- en afritten voor de A27, het winkelcentrum, kunstgras voor VV Altena, een skatebaan, dienstencentrum, politieburo (nu de bezetting daarvan nog…), restauratie Papsluis en fort Bakkerskil, Jan Biesheuvel Dijkhuis, popkoor A27, een nieuw Xinix en het bedrijventerrein. Ik ben vast niet compleet, maar het lijkt me sterk  dat de lijst van wat verdwenen is ooit nog langer wordt dan die van ‘nieuwe aanwinsten’. Nieuwendijk kan trots zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten