dinsdag 8 december 2009

Drugs? (2)

N.a.v. signalen van overlast, bedreigingen en het vermoeden van drugshandel bij een bedrijf in een woonbuurt nam ik half oktober contact op met de burgemeester. Zij gaf aan dat het belangrijk was dat de buurtbewoners – al dan niet via een tussenpersoon – bij politie en OM melding maakten van de overlast. Op basis van alleen geruchten kan er immers geen actie ondernomen worden. De initiatiefnemers uit de buurt communiceerden dit met alle buurtbewoners en vermeldden in het schrijven mijn naam als mogelijk tussenpersoon waar gebruik van gemaakt kon worden. Een tussenpersoon: niet meer en niet minder dan dat. Ik kan immers het probleem niet oplossen, bovendien heb ik geen enkele ervaring met het wel of niet over de schreef gaan van het betreffende bedrijf.
Omdat er via mij geen enkele melding is gedaan, ben ik gaan informeren naar de stand van zaken. De rust in de betreffende buurt lijkt behoorlijk weergekeerd en mensen zijn blij dat hun probleem onder de aandacht van politie, burgemeester en politiek is gebracht. Maar ook constateerde ik dat niet alle buurtbewoners last hadden van het betreffende bedrijf en daardoor de indertijd door medebewoners rondgestuurde brief ervaren hebben als stemmingmakerij. Daardoor snap ik eindelijk waar de reacties op mijn weblog van 14 oktober uit voort komen. Reacties overigens uit meerdere woonplaatsen waaruit ik afleid dat soortgelijke situaties zich in meer dorpen/steden voordoen

3 opmerkingen:

  1. Blijf zo door gaan! Ik sta achter je! (dat sta ik al sinds ik geboren ben) Maar toch!
    10000000000000000000000000000000000 Kusje Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Corine,
    Jouw bemiddeling in onze woonbuurt heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf in elk geval zich bewust is geworden van het effect van haar gedrag in de wijk. Het achterliggende probleem zal langer duren om op te lossen. De tegenreacties op jouw site zijn overigens door ons niet te herleiden naar buurtbewoners in de wijk. In elk geval bijzonder dank voor het onder de aandacht brengen! Jouw steun is erg gewaardeerd.

    Mvg, D.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik wilde even melden dat zeker 1 van de tegenreacties wel van iemand uit de buurt van dit betreffende bedrijf was!!!! en uit het berichtje van Mvg, D. valt af te leiden dat er duidelijk wel geinformeerd is naar wie diegene was die duidelijk een tegenbericht op uw site heeft achtergelaten. want wat ik al eerder schreef. (de mensen uit nieuwendijk die hier aan dit opgezette plan hebben meegedaan) willen dit bedrijf gewoon weg hebben!!!! en dus worden er maar vieze praktijken opgezet!!! door die mensen van dat bedrijf zwart te maken met allerlei gemene roddels. maar ook wat ik al eerder had vermeld. (ALS JE EENMAAL DIE STEMPEL HEB, KOM JE ER NIET MEER VANAF. EN ZEKER NIET IN DAT OOO ZOOOO HECHTE PLAATSJE NIEUWENDIJK.) waar ik dus duidelijk wel een inwoner van ben!!!! en ik ben het zeker niet eens met deze secte achtige praktijken. maar er is er nu geen 1 die eerlijk durft te zijn!!! maar dat was al bekent toch? wij als bewoner hebben van dit soort praktijken nog nooit gehoord,en hebben er zeker geen last van. maar 1 ding weet ik zeker. als daar op datzelfde punt als waar het bedrijf zit een levensgrote KERK had gestaan,dan had het goed geweest. dan hadden daar een hoop schijnheilige mensen gezeten,en hadden deze roddels er nooit geweest. een bewoner uit NIEUWENDIJK.

    BeantwoordenVerwijderen