woensdag 2 december 2009

Dorpshuizen

Had ik even een makkie bij de commissie Inwoners gisteravond. Allemaal agendapunten die tot de portefeuille van collega Anne Nieuwenhuis behoorden. Uiteraard heb ik het niet kunnen laten me daar vooraf mee te bemoeien. Zoals met de kwestie nieuwbouw of renovatie voor dorpshuis 't Uivernest in Hank. Niet dat het nodig was hoor! De fractie was het roerend met elkaar eens: nieuwbouw voor 't Uivernest is de beste optie. Of zoals Anne het min of meer verwoordde: "Hank heeft recht op een goed dorpshuis. Een dorpshuis zonder ruimtelijke en functionele beperkingen en een dorpshuis waarin de gebruikers zich thuis voelen. Het huidige dorpshuis in Hank is een succes, dat moeten we zien te behouden."
Behalve 't Uivernest kwam ook De Kwinter aan de orde. Tot verbazing van alle partijen week het CDA ineens af van eerder ingenomen standpunten. Volgens het CDA moest onderzocht worden hoe de bezetting van de Kwinter toe zou kunnen nemen. Dat onderzoek en die pogingen zijn echter al herhaaldelijk gedaan en op niks uitgelopen. Ook pleitte het CDA ineens voor het behoud van de Kwinter omdat een feestzaal in Werkendam toch wel erg wenselijk was. Maar een commerciƫle feestzaal is toch geen gemeentelijke taak? En moeten we werkelijk jaarlijks 165.000 euro in de Kwinter blijven investeren voor de tien keer per jaar dat de feestzaal gevuld is met verenigingsactiviteiten? Ik sta ook bepaald niet te juichen bij het idee dat de Kwinter mogelijk voortijdig tegen de vlakte gaat. Maar ik zie tot nog toe geen betere of andere oplossing. Als iemand die wel heeft, houd ik me van harte aanbevolen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten