woensdag 27 mei 2009

Toekomst Wava/Go!

In de Raad van gisteravond stond de toekomst van Wava/Go! op de agenda. Op basis van een uitgebreid stuk zou een besluit genomen worden, waar ik me – samen met burgerraadslid Anne Nieuwenhuis – voor een bepaalde passage helemaal niet in kon vinden. Een stukje uit het verhaal dat ik gehouden heb:
“We hebben net met Wava/!Go een slechte tijd achter de rug. Misschien wel omdat we niet goed genoeg hebben nagedacht over de consequenties van de indertijd ingeslagen commerciële weg. We lijken nu opnieuw gedeeltelijk een andere weg in te slaan. Afgelopen drie jaren hebben we ons immers geconcentreerd op de SW-ers, dé doelgroep voor Wava/!Go. Met besluit 2a zeggen we nu dat we die doelgroep voor de Wava willen verbreden. Maar zijn wij daar al aan toe?
Het opnieuw invullen van de dienstverlening en de arbeidsparticipatie voor de brede doelgroep – het laatste blokje van 2a – heeft namelijk ook effect op bijvoorbeeld ons eigen groenvoorziening en het loket Altena. Moeten wij niet eerst als gemeente Werkendam voor onszelf nagaan of wij een andere “aanpak” van de nieuwe doelgroep wel wenselijk vinden. Wenselijk voor de doelgroep zelf? Wenselijk voor onze eigen medewerkers? Wenselijk voor onze contacten met bedrijven en organisaties?”
Dit verhaal resulteerde in een amendement (zeg maar een wijziging van het te nemen besluit) waar ik behoorlijk op heb zitten zweten. Het amendement is niet in stemming gebracht, maar de boodschap die ik namens de PvdA had, is wel overgekomen. Het besluit is nu zodanig aangepast dat het meer recht doet aan wat we eigenlijk met elkaar willen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten