Het college van B&W herkent zich in onze wens, maar
geeft aan dat het opschuiven van vertrektijden in het jaar 2014 niet mogelijk
is. Uit overleg met zowel de provincie als Veolia werd duidelijk dat “een
latere rit niet exploitabel is. De latere ritten zijn vorig jaar al met een
half uur verlaat en richting Utrecht trekt de laatste rit slechts 5 passagiers
gemiddeld.” (Tja…. dat laatste lijkt me nu net logisch gezien het relatief
vroege tijdstip van de rit)
In de beantwoording van het college op onze vragen staat
verder: “Voor een volgende dienstregeling (2015) is door de provincie
aangegeven dat het zoals elk jaar ingebracht kan worden bij de uitvraag naar
wensen voor verbetering van de dienstregeling. Let wel, een uitbreiding van de
dienstregeling hier betekent en vermindering elders, Dit heeft, mede gezien
door de geringe aantallen gebruikers in de late uren, weinig kans van slagen.
Wel wil het college zich inspannen om te verzoeken tot het opschuiven van latere
ritten in de nieuwe dienstregeling.”
Ook de PvdA in de Staten reageerde eerder soortgelijk. Extra
ritten in ons gebied, zou betekenen dat elders in Brabant busritten geschrapt
moeten worden.
Blijft de vraag over of het wenselijk is de bustijden in
de avonduren meer te spreiden om zo te komen tot latere vertrektijden van en
naar Hank, Nieuwendijk en De Tol. Daarop zou ik graag reacties hebben van
mensen die daar kijk op hebben. De keuze zou kunnen zijn:
1.
Moeten de Interliners na 21.00 uur om het half
uur blijven rijden met als laatste vertrektijden uit (aankomsttijden in) de
streek rond 23.00 uur naar Utrecht, rond 0.00 uur naar Breda en rond 0.30 uur
naar Oosterhout.
2.
Of is het beter de bussen na 21.00 uur om de –
zeg – driekwartier te laten rijden om zo alle laatste bussen uit de streek rond
0.30 / 1.00 uur te laten vertrekken (te laten aankomen)
Wat is wijsheid? Je kunt op mijn blog reageren, of via de
mail: corine@progressiefaltena.nl
Volgens mij is dit een nonprobleem. Toen disco De Kelder in Hank nog open was, reden de taxibusjes de hele nacht af en aan. Zij zullen maar wat graag klantjes oppikken bij Xinix
BeantwoordenVerwijderenTon, een probleem wil ik dit inderdaad ook niet noemen. Maar als het zonder al teveel gedoe mogelijk zou zijn de vertrektijden van de interliner meer aan te passen aan de wensen van de passagiers, is dat winst lijkt mij.
Verwijderen