zaterdag 14 april 2012

Autorally

Op het facebook van de Nieuwendijk Sijt wordt gevraagd hoe Nieuwendijkers denken over de op handen zijnde autorally in de streek. Dit leverde een golf aan enthousiaste reacties op waartussen ik (totnogtoe) de enige blijk te zijn van wie de autorally niet hoeft. Verschillende partijen proberen vervolgens mij te overtuigen van hun gelijk.
Natuurlijk is het zo dat op dit moment de natuur in de Noordwaard een dreun krijgt en dat er op de A27 ook heel veel auto’s langs razen, maar dat betekent toch niet je daarom het landschap nog meer schade kan toebrengen en nog meer auto’s moet laten rijden?
Natuurlijk weet ik dat het geluidsniveau van de auto’s die deelnemen aan de rally begrensd is, dat er gereden wordt op alternatieve brandstof met een uitstoot die vele malen lager is dan bij de gemiddelde auto en dat de schade aan het landschap hersteld zal worden. Allemaal zeer positief. Sterker nog; de autorally in de streek zal mensen samenbinden, zet Altena op de kaart en er gaat ook nog eens geld naar goede doelen. Bovendien heb ik het volste vertrouwen in het organiserend vermogen van Nico Biesheuvel en zijn team. Maar…. dat betekent nog niet dat ik de autorally toejuich. Het blijft een feit dat er sprake is van extra geluidsoverlast, extra luchtverontreiniging en extra schade aan het landschap. Daarnaast zou een autorally niet mijn manier zijn om Altena op de kaart te zetten.

1 opmerking:

  1. Kennelijk speculeren de organisatoren erop dat inmiddels uit het collectieve geheugen verdwenen is waarom men destijds zo abrupt is gestopt met de BAC rally. Niet dus!!

    BeantwoordenVerwijderen