donderdag 29 september 2011

Integriteit

Op www.emmikhoven.nl wordt gesteld dat het niet handig is dat ik in de raad het woord gevoerd heb over Trema omdat ik daar werkzaam ben geweest (elf! jaar geleden nam ik afscheid) en omdat mijn zwager er directeur is. Het zou toch wat wezen als niemand meer het woord mocht voeren over zaken waar hij/zij bij betrokken is (geweest) of waar een goede vriend of familie tot in de zoveelste graad werkzaam is. Een maatschappelijk gewortelde eenmansfractie zou er permanent het zwijgen toe doen en iemand met een enorme familie- en vriendenkring die overal op- en inzit kan maar beter nooit raadslid worden. En om bij de huidige Werkendamse raad te blijven: Hennie kan dan wel ophouden over onderwijs, Bob over de Noordwaard, Otto over voetbalvelden, Arjan over …. enz. enz. Als raadslid wordt van je verwacht dat je transparant en integer je werk uitvoert. Tegelijk moet je over de nodige kennis beschikken om politieke zaken goed te beoordelen. Die krijg je o.a. door contacten in de samenleving, door je maatschappelijke activiteiten en vanuit je professionele invalshoek. Belangrijk is om altijd goed te scheiden wanneer je welk petje op hebt. Zodra dat onderscheid vervaagt weet ik wat mij te doen staat.

En over integer handelen gesproken: de stukken op Emmikhoven geven vaak een zeer bedenkelijke draai aan een gebeuren. Het is wel heel makkelijk om dat anoniem te doen……

Geen opmerkingen:

Een reactie posten