dinsdag 5 oktober 2010

Lezen, lezen, lezen

Ik lees me helemaal een ongeluk de afgelopen dagen. De commissie Inwoners van 12 oktober mag dan wel uitvallen, de hoeveelheid leeswerk lijkt er absoluut niet minder op geworden. Om toch enigszins op de hoogte zijn van de gesprekspunten in de andere commissies lees ik toch vluchtig de daarbij behorende stukken door. Ook de brieven van het college en van derden aan de raad zie ik als 'verplicht' leesvoer. Maar daar blijft het niet bij. Er ploffen bijna dagelijks wel e-mail-nieuwsbrieven mijn computer in: van de VNG, van diverse PvdA-geledingen, de politie, de griffier, persberichten van de gemeente, B&W-verslagen, West-Brabantse samenwerking, enz. enz. Steeds vaker zie ik me genoodzaakt berichten ongelezen weg te gooien, maar niet nadat ik toch eerst even vluchtig gekeken heb waar ze over gaan. Het is heel onbevredigend, maar tegelijkertijd bijna onmogelijk om alles maar tot me te nemen. Ik hoop maar dat ik de goeie schifting maak en dat ik in ieder geval die dingen zie waarop - op korte of lange termijn - (re)actie geboden is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten