woensdag 2 september 2009

Maatschappelijke stages

Dat een deel van het werkbezoek van de PvdA en de JS in het teken staat van de maatschappelijke stages, zal niet verwonderen. In maart stuurde ik (samen met Hennie Schermers) over dit onderwerp een uitgebreide brief aan het college. Ik maakte me grote zorgen over de voortgang van de stages. Zowel vanuit scholen, stage-aanbieders als van stagebemiddelaars hadden mij berichten bereikt dat e.e.a. niet soepel en naar wens verliep. Ik heb in de betreffende brief de problematiek geschetst en samen met Hennie Schermers het college opgeroepen tot het zetten van de volgende stappen:

1. Treedt ruim voor de zomer in overleg met alle betrokken organisaties (scholen, maatschappelijke organisaties, vrijwilligerscentrales) om de problematiek helder te krijgen en een lijn uit te zetten voor de nabije toekomst.
2. Kom voor de zomer of op z’n laatst in september met een visie op maatschappelijke stages, een planning en een schets van de wijze waarop onze gemeente maatschappelijke organisaties kan/gaat ondersteunen bij het vormgeven van de stage voor middelbare scholieren.
3. Zet breed in gang dat het werven van plaatsen voor maatschappelijke stage gecoördineerd gaat gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten