maandag 14 september 2009

Enquête

Vanmiddag de start gemaakt met de tweede lessenserie op de basisscholen. Ik was te gast in de groepen 8 van Het Kompas in Werkendam. 48 leerlingen hebben een uitgebreide vragenlijst ingevuld. Daaruit moet duidelijk worden welke voorzieningen zij hun dorp belangrijk vinden, hoe zij de invulling van de groene ruige ruimte zien, welke vakantieaktiviteiten hun voorkeur hebben, enz. De resultaten uit de enquete gebruiken we voor de volgende lessen én worden door de leerlingen aangeboden aan het college van B&W.
Vanmorgen het nodige spitwerk verricht naar de combinatiefuncties. Ze staan op de agenda van de commissie Inwoners van volgende week. In de loop van deze week hoop ik van de coalitiepartners te horens hoe zij erin staan. Het college ziet - tot mijn groot verdriet - geen kans hier 126.000 euro voor vrij te maken. Vanuit het onderwijs wordt dit echter als een enorme gemiste kans gezien. Ik kan me daar absoluut bij aansluiten en zal dan ook alles doen om het (hopelijk!!) toch voor elkaar te krijgen. Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten