zaterdag 27 januari 2018

Progressief Altena groeit

Een enkele week geleden is Progressief Altena gestart met het geven van een intensieve cursus gemeentepolitiek. Ik was blij verrast met de grote belangstelling die hiervoor bestond. Vanmorgen mocht ik kennismaken met een deel van de deelnemers; in alle leeftijden en afkomstig uit alle delen van Altena. Hoe leuk is dat! Een hele groep mensen die geïnteresseerd is in politiek. In linkse politiek. En waarvan een deel zelfs overweegt daadwerkelijk politiek actief te worden. Super. Allemaal nieuwe mensen, met nieuwe ideeën en nieuw enthousiasme. Daar krijg je energie van.
Vanmorgen was het mijn opdracht ze wegwijs maken in de “organisatiestructuur” en het politieke handwerk in een gemeente. Het bepaalde me bij de “hobbels en de valkuilen”, bij “het spel”, bij wat ik vanuit Progressief Altena politiek heb kunnen bijdragen en bij wat het mij persoonlijk gebracht heeft. Erg leuk om te doen en hopelijk heeft het de toehoorders geïnspireerd tot actief mee gaan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten