Door het aan te kaarten kwam ik er achter dat college,
provincie en vervoerder zich in hun acties laten leiden door klachten van
reizigers. En klachten waren er de laatste tijd niet veel meer geweest….. “Logisch”,
denk ik dan. Reizigers zijn het zo langzamerhand beu om ieder keer hetzelfde
verhaal te doen bij de vervoerder. Alsof dat geen tijd kost…. Bovendien, buschauffeurs weten toch ook
wanneer ze met volle bussen rijden en reizigers moeten laten staan? Waarom
worden hun geluiden niet omgezet in acties? De wethouder zou dit meenemen.
donderdag 29 oktober 2015
Overvolle Interliner
De Interliner tussen Breda/Oosterhout en Utrecht is een
veel gebruikt vervoermiddel. Zoveel dat reizigers in de ochtendspits regelmatig
de toegang tot de bus geweigerd wordt bij de haltes in Nieuwendijk en aan de
Tol omdat alle stoelen in de bus al bezet zijn. Dat gebeurt niet bij één bus op
een ochtend, maar soms zelfs wel bij twee of drie. Dit heeft tot gevolg dat
mensen te laat op hun werk komen of delen van colleges missen. Namens
Progressief Altena heb ik dit maar weer eens aangekaart bij het college van
B&W. De wethouder heeft op zijn beurt contact gezocht met de provincie en
met vervoerder Arriva. Of het wat oplevert weet ik niet, maar niet geschoten is
in ieder geval mis.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten