woensdag 9 september 2015

Niet stil gezeten

Nog een paar dagen en dan is het weer volle vaart vooruit met het raadswerk, met drie avondvergaderingen, twee ochtenden en een berg leeswerk. Dit betekent echter niet dat dit raadslid de afgelopen weken stil heeft gezeten. De toezending van raadbrieven ging gewoon door, de fractievoorzitters zijn een paar keer voor overleg bijeen geweest, de wateroverlast heeft me stevig bezig gehouden en het – in mijn ogen overbodige – rapport over de meerwaarde van een ambtelijke of bestuurlijke fusie in Altena bracht ook het nodige werk met zich mee. Daarnaast heb ik me druk gemaakt over het ontbreken van alternatieve locaties voor de jeugdsozen in Sleeuwijk en Werkendam en heb ik me achter de schermen bemoeid met de ervaren overlast op de Werkina in Werkendam.
In de commissievergaderingen van 21, 22 en 23 september heb ik namens Progressief Altena inmiddels ook een aantal actuele zaken op de agenda laten zetten. Zo wordt het tijd dat er duidelijkheid komt in de rol die de gemeente Werkendam gaat spelen in het opvangen van asielzoekers. Al in februari wisten PA en CU alle raadsleden te overtuigen van de noodzaak daarvan. Sindsdien is het echter stil. Ook de wateroverlast hebben we uiteraard op de agenda gezet. Als het goed is liggen er dan ook antwoorden op de hele serie vragen die wij daarover stelden. Tot slot heb ik de scholing van laaggeletterden geagendeerd. Het college stelt daar een andere aanpak op voor, het is echter maar de vraag of dat wijs is. Los van agendering van genoemde onderwerpen hebben we ook de toestand in de Crosser scherp op het netvlies (dankzij Lb, CDA en SGP is de renovatie deze zomer niet doorgegaan met alle gevolgen vandien), evenals het beheer in het Uivernest. Kortom heel veel (teveel?) zaken die mijn aandacht vragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten