zaterdag 13 september 2014

Hanks Belang bij 't Uivernest

Voor 2,7 miljoen gaat de gemeente Werkendam in Hank een nieuw dorpshuis neerzetten. Het is vervolgens aan het bestuur van dit dorpshuis om het te exploiteren. Na gesprekken met enkele verenigingen heeft PvdA / Progressief Altena hier eind januari vragen over gesteld. Volgens het College van B&W was er geen aanleiding tot zorg.
Inmiddels ligt het oude Uivernest plat, is de nieuwbouw gestart en wordt er in Hank gewerkt aan de oprichting van een soort dorpsraad onder de naam ‘Hanks Belang’. Aanleiding: zorgen over de exploitatie en de zoektocht naar een exploitant. Hoog tijd om met deze en gene in gesprek te gaan dus. Gisteren bracht ik daarom met mijn fractiegenoten een bezoek aan Hanks Belang i.o en aan het bestuur van ’t Uivernest.
Ik ben ervan overtuigd dat de tweespalt die ontstaan is niet goed is voor een toekomstig bloeiend Uivernest en ook niet voor de verstandhoudingen in Hank. Dat het bestuur, op aangeven van Hanks Belang i.o., gestart is met het (opnieuw) oprichten van een ledenraad is toe te juichen. Ik hoop dat verenigingen/Uivernest-gebruikers de kans grijpen om deze zo breed mogelijk samen te stellen en dat er met elkaar goed wordt nagedacht over te nemen stappen mbt de toekomst van ’t Uivernest en het verenigingsleven. Dat de gemeente Werkendam hierin niet weg mag kijken, staat voor mij als een paal boven water. De verantwoordelijkheid van het college gaat verder dan het neerzetten van een gebouw. In de commissievergadering van 23 september zal ik hier namens Progressief Altena op terugkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten