dinsdag 1 juli 2014

Veel amendementen

Tien amendementen en twee moties heb ik voor vanavond (mede) voorbereid namens Progressief Altena. Nog niet eerder in mijn politieke “carrière” heb ik onder zoveel voorstellen voor verandering mijn handtekening gezet.  Ik ben ervan overtuigd dat dit anders had gekund. Het college van B&W heeft nu (ingefluisterd door de coalitiepartijen?) een groot aantal bezuinigingen met stevige maatschappelijke impact over de schutting gekieperd. Wanneer alle belanghebbenden én alle politieke partijen vooraf betrokken waren geweest had er waarschijnlijk een veel beter gedragen plaatje gelegen.
Waar ga ik me vanavond o.a. sterk voor maken?
·         Trema heeft al een bezuinigingsopdracht van 100.000 euro, daar moet niet nog eens 70.000 euro bovenop komen zonder dat duidelijk is wat dit betekent voor het werk van Trema.
·         Na recentelijk zwaarbevochten sportbeleid moet daar geen 17,5% op bezuinigd worden om het realiseren van kunstgras voor alle voetbalverenigingen mogelijk te maken.
·         Maar ook o.a. voor het ongewijzigd laten van de voorwaarden voor de deeltaxi en het leerlingenvervoer en voor het voorrang geven aan een atletiekbaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten