woensdag 11 december 2013

Lijsttrekker Progressief Altena

’t Is nog wel wat onwennig hoor: lijsttrekker zijn. Ik had mijn volkomen onverwachte rol als fractievoorzitter van de PvdA nog maar nauwelijks een plek gegeven en dan ben ik nu ook officieel lijsttrekker voor Progressief Altena (=PvdA+D66+GL). Ik mag dan straks wel steeds met m’n snufferd vooraan staan, maar ik klaar de klus beslist niet in m’n eentje. Er is voor Werkendam een fantastische ploeg gevonden die er met elkaar de schouders onder gaat zetten, namelijk:
·         Anne Nieuwenhuis die de afgelopen vier jaar een prominente rol heeft gespeeld in de discussies over duurzaamheid, de bedrijvigheid in de uiterwaarden bij Sleeuwijk en de derde haven.
·         Nieuwkomer Christian Alderliesten die als stedebouwkundige te boek staat als bewaker van de unieke kwaliteiten van ons rivierenland en die tegelijkertijd de economische potenties wil  benutten en de woonkwaliteit wil waarborgen.
·         Marjan den Bok die haar kennis en kunde op het gebied van gezondheidszorg en ondernemingsraden in wil gaan zetten voor de transities WMO, jeugdzorg en de  participatiewet.
·         Ed den Besten die zijn prioriteiten legt bij jeugd, openbare orde en veiligheid
·         En Henk Admiraal die door zijn bestuursfuncties bij verschillende sportverenigingen en zijn contactuele talenten als geen ander wat er in het Werkendamse speelt.
Een ploeg om trots op te zijn! Een ploeg om progressieve politiek mee te bedrijven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten