donderdag 25 oktober 2012

Veren

“Het was een matte avond, alleen jij was scherp,” sprak de één. “Mijn collega zegt net tegen me dat de relevante vragen vanavond door de PvdA gesteld zijn,” sprak de ander.

Kijk dat zijn nou opmerkingen die ik graag hoor! Nee, vrees niet, ik ga er niet van naast m’n schoenen lopen, het stimuleert me alleen maar om zo door te gaan.
Kortom de commissiebehandeling over de begroting 2013 is achter de rug. Het krijgt voor het weekend alleen nog wel een staartje, want een aantal van mijn vragen moet nog schriftelijk beantwoord worden. Hoe kan het bijvoorbeeld dat er op het re-integratiebudget 32.000 euro afgeroomd wordt wegens onderuitputting de afgelopen jaren, terwijl van rijkswege het budget nu al meer dan gehalveerd is en we daaraan tekort (dreigen te) komen (kun je het nog volgen?). En waarom gaan we voor 2013 uit van 3% salarisstijging, terwijl er voor 2013 en 2014 een nullijn voor ambtenaren is afgesproken. Als we nu eens –voor de zekerheid – uitgaan van 1%, op een post van 11 miljoen voor salarissen dan levert dit gelijk een structurele besparing op van 220.000 euro. Een aantal voorgestelde bezuinigingen hoeft zo niet door te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten