maandag 2 juli 2012

Burgerjaarverslag

Als het goed is, is het burgerjaarverslag  vorige week bij alle inwoners van de gemeente Werkendam op de mat gevallen.  Een mooi opgemaakt glossy krantje met allerlei informatie over het gemeentelijk wel en wee in 2011. Ik heb het gisteren eens globaal tot me genomen en eerlijk gezegd heb ik me geërgerd. Als raadslid vind ik dat we als college, raad en ambtenaren met elkaar de klus klaren en er – ieder vanuit zijn/haar eigen invalshoek – gezamenlijk verantwoordelijk voor zijn. Een burgerjaarverslag dat voor een groot deel is geschreven in de “ik-vorm” vind ik daarom niet passend. Maar ja, uit een handreiking van de VNG blijkt dat de burgemeester vrij is om de keuze voor de “ik-vorm” te maken. Mijn keuze zou het echter niet geweest zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten