maandag 30 juli 2012

Resultaten afvalscheiding

Voor de regio West Brabant (18 gemeenten) is in beeld gebracht hoe het zit met de afvalproductie per inwoner. Voor Werkendam daarin een aantal opmerkelijke dingen. Zo zitten we zeer ver onder het gemiddelde (31 tegen 118 kg/inw/jr) voor wat betreft het aanbod aan verbouwingsafval en ruim onder het gemiddelde voor wat betreft het aanbod aan gft, restafval en grof huishoudelijk afval. Wat ik me dan afvraag is hoe deze flinke afwijking van het gemiddelde ontstaat. Daar geeft het rapport geen antwoord op. Maar misschien komt dat later nog? Ik kan me wel iets voorstellen als een flinke hoeveelheid compostbakken in de gemeente en het inleveren van verbouwingsafval elders dan op de milieustraat. Verder kom ik echter niet. Dat er gedumpt wordt in het buitengebied weet ik ook wel (en ieder beetje daarvan is teveel!!), maar dat zal toch niet echt meer wezen dan in andere gemeenten?
Boven het gemiddeld zitten te we met het inleveren van textiel en kunststof verpakkingen. En dat zal waarschijnlijk alleen nog maar beter worden, nu de kunststof verpakkingen aan huis worden ingezameld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten