dinsdag 15 maart 2011

Vals spelen?

“Ere wie ere toekomt”, is altijd mijn uitgangspunt geweest. En als je samen een klus geklaard hebt, dan moet er niet eentje alle credits op zijn conto schrijven. In de politiek lijkt dat toch anders te werken. Al jaren hanteert het CDA op dit gebied andere normen en nu zag ik ineens ook op de site van SDc in het lijstje door hen gerealiseerde zaken een aantal bedenkelijke punten staan. Hoe moet ik hier nu toch mee omgaan?
In een welles-nietes-spelletje heb ik niet zoveel trek. Politiek doe je vooral met elkaar en natuurlijk zijn daarin dingen waarin de één of de ander harder aan de kar trekt en soms zelfs in zijn/haar eentje iets tot stand brengt (neem nu de Nieuwendijkse rotonde: ere wie ere toekomt!).
Op de PvdA-site dan ook maar een lijstje “hebben-wij-gerealiseerd” zetten? Voor onderwerpen die door meerdere partijen in gelijke mate zijn aangepakt kom ik dan toch behoorlijk in botsing met mijn gevoel voor rechtvaardigheid.
Laten lopen dan maar? Dat kan ook weer niet. Andere partijen doen ondertussen wel aan beeldvorming. Want welke inwoner van de gemeente weet nu welke partij wel en welke niet de nieuwbouw voor het Uivernest, een kunstgrasveld voor VV Altena en de mogelijke realisatie van een atletiekbaan in gang heeft gezet. (U raadt het al! En daarmee ben ik dus toch bezig met welles-nietes. Hoe kom ik hier ooit uit?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten