donderdag 15 mei 2014

Potters

De zaak Potters. Ik worstel er al jaren mee. Wil zoooooo graag een uitweg, een humane oplossing. Steeds loop ik vast. Is het niet in mijn eigen hoofd, dan is het wel in structuren en (ongeschreven?) regels. Mijn geworstel bleef binnenskamers dwz  thuis en in de fractie. In de openbaarheid heb ik nooit uitspraken gedaan of actie ondernomen. Enerzijds wist ik niet hoe, anderzijds was ik niet in de positie. Dat ik afgelopen dagen benaderd werd door zowel radio OKE-fm als door omroep Brabant om  uitspraken te doen in een item over de kwestie Potters vond ik dan ook buitengewoon lastig. Maar wie A zegt, moet ook B zeggen. Als ik ‘in stilte’ (die was van korte duur) de actie van Visser en Vd Berg steun om namens Potters het gesprek aan te gaan met burgemeester Breuer, dan moet ik dat ook in de openbaarheid doen:
“De zaak Potters heeft veel te lang geduurd. Het proces en de looptijd hebben veel schade toegebracht aan zowel de familie Potters als aan de gemeente Werkendam. Waar de schuld ligt is van ondergeschikt belang. Er moet een humane oplossing, een uitweg  komen.”
Natuurlijk er is nog veeeeeel meer over te zeggen. Maar het dossier is zo lastig dat ik me hiertoe beperk(t heb).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten