woensdag 4 januari 2017

Lied voor Altena

fietsen door dat land
vol weidse weiden en altijd horizon
door water zijn omhelst
een eiland in het midden van het land
de Merwede de Bergsche Maas
met bruggen, ponten de band met buiten smeedt

dit is mijn streek
dit is mijn land
met deze mensen voel ik mij verwant
ik stond daar aan de waterkant
en zong dit lied voor Altena

kerken in elk dorp
die getuigen van een leven dicht bij God
onzichtbaar grensgebied
tussen protestant en het zuiden katholiek
waar psalmgezang en Weesgegroet
in harmonie naast elkaar bestaan

dit is mijn streek
dit is mijn land
met deze mensen voel ik mij verwant
ik stond daar aan de waterkant
en zong dit lied voor Altena

de Biesbosch die stil getuigt
van de oude strijd tussen water en de mens
de Paulus, Jannezand
waar vissers kleumen aan de waterkant
waar kreken, modder, wilgen, riet
aan bevers, vogels en vissen ruimte biedt

dit is mijn streek
dit is mijn land
met deze mensen voel ik mij verwant
ik stond daar aan de waterkant
en zong dit lied voor Altena


Enkele jaren geleden maakte mijn man dit "Lied voor Altena". Met een fusie tussen Aalburg, Werkendam en Woudrichem in het vooruitzicht nam ik het twee jaar geleden op en werd het op internet geplaatst. Nu op de nieuwjaarsreceptie in Aalburg eveneens een Altena-lied is geïntroduceerd, wil ik onze versie nog maar eens onder de aandacht brengen. De gezongen versie is te vinden via de volgende link: Lied-voor-Altena

Geen opmerkingen:

Een reactie posten