woensdag 1 juli 2015

Waardering en onverschilligheid voor scherpe woorden

Alom lof voor mijn bijdrage – namens Progressief Altena – tijdens de behandeling van de jaarrekening en begroting. “Heel scherp.” “To-the-point.” “Sterke bijdrage.” “Goed gesproken.” “De koe bij de horens.” “Complimenten.” “Daar kan de coalitie het mee doen.” Opgestoken duimen.  Vanuit mijn  eigen partij, vanuit de andere oppositiepartij, door medewerkers op het gemeentehuis, door de pers en zelfs door politici van coalitiepartijen. En dat terwijl ik beslist niet vriendelijk ben geweest met zinnetjes als:
“De coalitie als kritiekloze politici die alles accepteren wat een college voorstelt.” EN “We zitten hier niet om te knikken en te glimlachen, maar om kaders stellen en controleren.”
Vanuit die achtergrond heb ik een flink aantal voorbeelden aangedragen waar Progressief Altena het afgelopen jaar de vingers oplegde, maar waar de coalitiepartijen voor wegkeken. Weten welke? Abonneer je dan op de nieuwsbrief van PA (via www.progressiefaltena.nl), die komt vandaag of morgen uit en daar staat het in.
Het was overigens bar spannend om een keer op deze wijze de aanval te kiezen. In de tweede termijn stond ik dan ook op scherp voor de tegenaanval die mij mogelijk te wachten stond. Niets van dat al. Ook dit lieten de coalitiepartijen weer onverschillig over zich heenkomen. Met gesputter van de andere zijde zou ik in ieder geval iets bereikt hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten