dinsdag 16 april 2013

Honden uitlaten

In korte tijd ben ik twee keer benaderd over de mogelijkheden om honden uit te laten in Nieuwendijk. (Net iets voor mij…… ik heb helemaal niks met honden…..). De eerste hondenbezitter attendeerde mij erop dat in Nieuwendijk de mogelijkheden  om je hond los te laten lopen veel beperkter zijn dan in andere kernen. De kaartjes vergeleken, gezien dat ze helemaal gelijk heeft en  geconstateerd dat acceptabele aanvullende los-loop-plaatsen in de bebouwde kom van Nieuwendijk eigenlijk niet te vinden zijn. Dan maar minder hondenbelasting voor de Nieuwendijkers? Dat lijkt mij toch ook weer niet, hondenbelasting wordt breder ingezet dan alleen voor los-loop-zones.
De tweede beller wilde juist dat er een einde kwam aan de los-loop-zone aan de Karnemelksesteeg. Ook deze kon ik niet anders dan gelijk geven: een doodlopend weggetje met een ijsbaan, vissers, een boerenbedrijf en een kleine berm is niet de meest geschikte plaats. Daar waren ze op het gemeentehuis ook al achter. Daar wordt momenteel gewerkt aan een aanpassing van het hondenbeleid in de hele gemeente. Met een week of 6 tot 8 zou dat een feit moeten zijn.  Met de plaatsing van hondenbordjes begin 2013 en de inkleuring van de bijbehorende plattegrondjes is iets niet helemaal goed gegaan. Hondenbezitters hou de post en de website in de gaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten