dinsdag 23 augustus 2011

Laaggeletterdheid

Eind 2010 bezocht ik een scholingsbijeenkomst voor “ambassadeurs laaggeletterden” (zie blog 10/12/10). Daarvan onder de indruk vroeg ik dit onderwerp in de raad te agenderen. Eindelijk – eindelijk!! – is het zover. Op 6 september is er een raadsinformatieavond over laaggeletterdheid. Dat valt precies in de Week van de Alfabetisering. De griffier heeft er een prachtig compleet programma van weten te maken met algemene informatie over laaggeletterdheid en het belang van toegankelijkheid van (overheids)informatie door de Stichting Lezen en Schrijven. Informatie over wat gemeenten specifiek kunnen doen om in te spelen op laaggeletterdheid door ‘Hoe Bereikt U Iedereen’. Een verhaal van een ambassadeur laaggeletterdheid en informatie over wat de bibliotheken concreet op dit onderwerp doen.
Als dit geen indruk maakt, en niets teweeg zal brengen, dan weet ik het ook niet meer. Ik hoop uiteraard dat raadsleden in grote getale aan de uitnodiging gehoor geven en ik zou het ook helemaal niet erg vinden als de publieke tribune te klein is voor een ieder bij wie dit onderwerp ook na aan het hart ligt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten