woensdag 10 augustus 2011

Impuls sport en brede school

Bijna tot op de komma is de inzet van de combinatiefunctionarissen geregeld tot de zomer van 2012. De activiteiten die zij (gaan) organiseren en de ondersteuning die zij (gaan) leveren op het gebied van m.n sport liegen er niet om. Het heeft er in de tweede helft van 2009 even om gespannen of Werkendam combinatiefunctionarissen zou gaan aanstellen. Namens de PvdA heb ik me daar heel hard voor gemaakt. Met het werk dat nu verricht wordt en de plannen die er liggen, is dat duidelijk niet voor niks geweest. Brede scholen en sport krijgen een stevige impuls (het doel van de combinatiefuncties). Cultuur blijft nog wat achter, maar ik heb er alle vertrouwen in dat daar met de toekomstige uitbreiding van het aantal uren alsnog op ingezet wordt. Slechts over één puntje maak ik me een beetje zorgen: hoe worden al die kinderen die in onze gemeente niet naar het reguliere basisonderwijs gaan bereikt? Zij horen er immers ook bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten