dinsdag 28 juni 2011

Leve de overheid!

Trek er maar rustig een paar uur voor uit voordat je daadwerkelijk legaal op pad kunt met een persoonlijke OV-chipkaart. Het leek allemaal zo eenvoudig toen een kenner het uitlegde aan een flinke groep. Totdat je de gebruiksaanwijzing van de aanvraag gaat lezen….. en op internet aan de slag gaat met de aanvraag….. Goed ik had de pasjes voor m’n hele gezin met een paar dagen in huis, maar toen:. M’n eerste rit met de Interliner bleek ik zwart te reizen. Dus in de rij voor een loket om er alsnog geld op te zetten. Maar nee, daarmee was het automatisch opwaarderen niet gelijk geregeld. Dat moet ik nog aanvragen via internet en vervolgens weer ergens ophalen. En nee, ik kon nu ook nog niet met de trein reizen. Ook dat moest eerst nog aangevraagd worden. En - je raadt het al – opgehaald worden. Afijn als het goed is (eerst zien dan geloven) heeft mijn huishouden nu vier werkende OV-chipkaarten die automatisch opladen en waarmee ook met de trein gereisd kan worden. Maar sjonge wat een onduidelijke gebruiksaanwijzing en wat een oneindig aantal handelingen moet je daarvoor verrichten. Leve de overheid!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten