dinsdag 5 april 2011

Vervolg op lessenserie politiek!!

Meer dan een jaar na dato lijkt de lessenserie over politiek die Bert en ik indertijd gegeven hebben toch wortel te schieten. In de beantwoording van het college op onze vragen over jeugdbeleid kom ik de uitkomsten van de indertijd afgenomen enquêtes tegen en nu staat er in de griffiemail ineens het volgende:
“Donderdagochtend 19 mei komt groep 8 van het Baken in Werkendam op bezoek in het gemeentehuis. Zij krijgen o.a. een rondleiding en een presentatie over hoe het gemeentebestuur functioneert met aansluitend een quiz. Vervolgens mogen ze zelf een raadsvergadering naspelen. De burgemeester zal hier bij zijn en waarschijnlijk ook wethouder Van der Ven. Het zou mooi zijn als er ook een raadslid meedoet! Bij het programma maken we graag nog gebruik van het materiaal van Corine Verweij en Bert van Seters. Er zijn trouwens plannen om in het volgende schooljaar aan alle scholen een “gast van de raad” programma aan te bieden.”
Dit vind ik toch wel héééél erg leuk!! En natuurlijk meld ik me aan voor 19 mei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten