donderdag 14 april 2011

Dorpsdialoog

Met enige terughoudendheid schoof ik gisteravond als inwoner van Nieuwendijk aan bij de ‘dorpsdialoog’. De gemeente wil de sociale netwerken versterken en vroeg aan de inwoners welke maatregelen daartoe het beste genomen konden worden. Maar in Nieuwendijk gebeurt al zoveel en hoe zou de gemeente daar (verder) aan bij kunnen dragen? Op voorhand zag ik het niet zo. Maar dan kom je in een groepje terecht waar mensen elkaar aansteken en er ineens het ene na het andere goeie en bruikbare idee over tafel gaat. Hoe bijvoorbeeld worden nieuwe mensen in het dorp eigenlijk “onthaalt” door de gemeente Werkendam? Ik dacht even dat ik zelf in 1989 een welkomstpakket had gehad, maar dat bleek bij nader inzien van de woningbouwvereniging. Vandaag ga ik eens uitzoeken hoe het zit en als er niks is ga ik de trein in gang zetten om te komen tot een warm “welkom in de gemeente Werkendam”.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten