dinsdag 17 augustus 2010

Laaggeletterheid (2)

In Werkendam blijken we ons wel degelijk druk te maken om laaggeletterdheid. Een ambtenaar meldde mij dat. Hij verwees me m.n. door naar het Da Vinci College. Daar heb ik echter nog niemand te pakken kunnen krijgen (tja schoolvakanties). Een schat aan informatie kreeg ik ondertussen van Corine Koek-Maasdam van het Altena Nieuws. Zij stuurde me drie artikelen die ze het afgelopen jaar over dit onderwerp schreef. Zo blijkt er in de bibliotheken een 'Makkelijk Lezen Plein' te bestaan met boeken speciaal voor kinderen die moeilijk lezen. We kennen de Bas Tassen voor de kinderen op de peuterspeelzaal en de biep heeft met het Da Vinci College vorig jaar met succes met 'laaggeletterden' het project 'maak je eigen boekje' gedaan. Tot slot wordt er in de streek provinciaal geld gestoken in het terugdringen van laaggeletterdheid. Volgens het artikel dat ik eerder gelezen heb is er echter meer mogelijk. Ik ga dus toch nog verder met visjes uitgooien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten