zaterdag 29 maart 2014

Vooringenomen informatieronde

Eind vorige week werd ik gebeld door de informateur om een afspraak te maken voor de informatieronde op weg naar een nieuwe coalitie in Werkendam. Op mijn vraag naar de bedoeling kreeg ik als antwoord dat hij in beeld ging brengen wat de meest stabiele coalitie op zou kunnen leveren. Alle opties stonden daarbij open. Ook – op mijn vraag (doe ’s gek)  – CDA en CU en SGP, al leek hem dat niet erg logisch. Samen met Anne en Chris bereidde ik me nog een keertje extra voor en maandagmiddag vond het gesprek plaats. Ook hier weer hetzelfde verhaal: alle opties staan open, alle combinaties zijn mogelijk.
Dan vallen woensdag en donderdag de streekkranten op de mat. In Het Kontakt en het Altena Nieuws spreken zowel de lijsttrekker als de informateur van Lokaal Belang daar heel duidelijk uit dat ze gaan voor een coalitie met het CDA. Informatie die tussen de verkiezingsavond en maandagavond al afgegeven moet zijn, gezien de deadlines van de kranten. Na lezen van één krant denk je nog even dat de journalist zich vergist moet hebben…. Als dan eindelijk vrijdagavond rond 20.00 uur de informateur belt dat er een coalitie gevormd gaat worden van Lokaal Belang, CDA en SGP voel je je stevig in de maling genomen. Open en eerlijke politiek is nog ver te zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten