woensdag 12 maart 2014

Debat voor radio en televisie

Het werd me niet makkelijk gemaakt met de stellingen die ik tijdens het radio- en televisiedebat voorgelegd kreeg. De eerste ging over de hoge kosten van loket Altena in vergelijking met die van loket Aalburg en de tweede ging over het behalen van 20% duurzame energie in 2020.
De laksigheid van Werkendam om aan die energienorm te gaan voldoen is me natuurlijk al jaren een doorn in het oog, maar de discussie daarover is vanuit de PvdA steeds gedreven en met kennis van zaken gevoerd door college Anne Nieuwenhuis. En als je in het debat, vanuit de zaal, dan ook nog te maken krijgt met CDA’er Wil Drabbe die komt met allerlei onnavolgbare  technische informatie waarmee hij zonnepanelen en windenergie tot soort van onzin verklaart, dan ben je gauw klaar. Overigens bewees Drabbe voor mij dat de uitspraak van het CDA dat ze de opwekking van duurzame energie willen stimuleren niet al te serieus genomen moet worden.
Wat betreft de kostenvergelijking van de loketten Altena en Aalburg sloot ik me aan bij Peter vd Ven dat dit voor een groot deel een verhaal was van appels en peren. Maar ook weet ik dat ambtenaren en college alles, maar dan ook alles uit de kast hebben gehaald om het rapport van de rekenkamer hierover onderuit te halen om niet teveel gezichtverlies te leiden. Dat siert ze natuurlijk niet.
N.a.v. de stelling heb ik wel kunnen vertellen hoe ik er – namens de PvdA - de afgelopen jaren herhaaldelijk op gehamerd heb de deeltaxi betaalbaar te houden voor mensen met een beperking, hoe ik geprobeerd heb het budget waarmee mensen aan het werk geholpen worden, op het oude en hogere nivo te houden en hoezeer de PvdA het waardeert dat de schuldhulpverlening vanuit het eigen gemeentehuis plaatsvindt en dus dichtbij de mensen georganiseerd is. Uiteraard staan voor Progressief Altena een betaalbare deeltaxi, ondersteuning van mensen die zonder werk zitten en een goede schuldhulpverlening ook weer hoog op het prioriteitenlijstje.
Foto’s van het debat kan ik de lezer natuurlijk niet onthouden. Daarbij kan ik het alleen niet laten om op te merken dat de kwaliteit van de foto’s aanzienlijk beter is dan die van de televisie-opnames. Manlief had het debat opgenomen. Ik mocht gewaar worden dat het beeld geregeld stil stond, op zwart ging, gestoord werd en vooral erg vaag was. En ik me vooraf en tijdens maar druk maken over bekkentrekken, aankleding en wat dies meer zij………

Geen opmerkingen:

Een reactie posten