vrijdag 13 november 2009

Wijkavond

De Nieuwendijkse wijkavond telde gisteren 22 belangstellenden. Gemeente, Trema, woonstichting, politie en Nieuwendijk 2000 keken - veelal aan de hand van een diapresentatie - terug op de afgelopen jaren en blikten vooruit naar de ontwikkelingen die op de rol staan. Allemaal zeer informatief, maar gaandeweg de avond bekroop me wel het gevoel wie daar nu eigenlijk voor wie aanwezig was. Ofwel wat is het doel van de wijkavond? Dat bewoners komen luisteren naar uiteenzettingen van de professionals of dat de professionals luisteren naar dat wat bij de bevolking leeft? Als dat laatste het doel is, of zelfs wanneer het doel een tweerichtingverkeer is, dan moeten we, denk ik, met elkaar toch naar een andere opzet van de wijkavonden toe. .......

Dan hoorde ik gisteravond iemand verontwaardigd vertellen dat de gemeente niet voornemens was het zaalprobleem van sportvereniging SSS op te lossen. Ik verbaasde me over de stelligheid ervan, aangezien gemeente en SSS daarover nog in gesprek zijn. Hoe door het circuit zaken soms een geheel eigen leven gaan leiden.....
Maar los daarvan: het is toch ook niet "u vraagt en wij draaien"? Vandaag zeilclub Hank, morgen sporthal Nieuwendijk, overmorgen een rotonde, volgende week de A27, de week daarop ventilatie in de scholen, volgende maand ......, enz enz. Allemaal ontzettend belangrijke dingen. Dat vind ik ook. Maar het moet allemaal wel betaald worden en de belasting voor de burgers willen we niet verhoogd hebben. Verwachtingen wekken door overal maar achter te gaan staan en daarmee te doen alsof alles haalbaar is vind ik geen goede manier van politiek bedrijven. Wie de schoen past.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten