zondag 15 november 2009

Werkstuk

Vorige week meldden Robin en Thijs zich bij mij met de vraag of ik mee wilde werken aan hun werkstuk over de Maatschappelijke Stage. In de pers hadden ze verschillende (oude) artikelen gevonden waarin mijn naam werd genoemd. Via de mail kreeg ik een aantal vragen te beantwoorden, zoals: Wat is uw visie als politicus m.b.t. de maatschappelijke stage / Welke knelpunten denkt u dat er zijn / Welk nut heeft de maatschappelijke stage volgens u / Wat is uw visie als moeder m.b.t. de maatschappelijke stage.
Naar "eer en geweten" heb ik ze beantwoord. Ik moet natuurlijk wel "een beetje goed overkomen" in hun werkstuk..... Natuurlijk hoop ik daar straks ook een exemplaar van te ontvangen, maar eerst heb ik de jongens gevraagd wat hun eigen antwoorden zouden zijn op de vragen die ze mij gesteld hebben. Als volwassene kan ik namelijk wel van alles vinden over de maatschappelijke stage, maar wat vinden jongeren er eigenlijk zelf van?

Overigens was dit niet de eerste keer dat ik benaderd werd voor een opdracht van school. Eerder waren er twee meisjes van het Da Vinci College die zich wilden oriƫnteren op politiek en een jongen die ook medewerking vroeg voor een werkstuk. Het bepaalt je steeds weer sterk bij wat je wilt, waar je voor staat en waarom je het doet. Maar het zou natuurlijk ook wel erg leuk zijn wanneer dit soort contacten resulteert in meer blijvende betrokkenheid van jongeren bij de politiek....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten