vrijdag 27 november 2009

SSS en de Iris

N.a.v. mijn weblog over de wijkavond ontving ik een mailtje van SSS met o.a. verontrustende berichten over hun contacten met de gemeente m.b.t. beheer en onderhoud van de Nieuwendijkse sporthal. Dit vormde de aanleiding voor een gesprek dat vanmiddag plaatsvond.
De verhalen over het niet accuraat oplossen van verstopte riolen, vieze of niet werkende douches, op hol geslagen verwarming, het ontbreken van fietsenrekken en verwijsborden, lekkages en defecte verlichting vond ik ronduit schokkend. Vooral omdat dit problemen zijn waarvoor SSS al 3 jaar (!!) aandacht vraagt. Het is voor mij onbegrijpelijk dat hier nooit afdoende op ingegrepen is. Door verschillende ontwikkelingen lijkt er nu sprake van enige kentering. Dat ga ik echter kritisch volgen want wat er aan de orde was (en is) kan niet door de beugel!
Ander onderwerp ter sprake kwam, is het steeds groter wordende gebrek aan ruimte voor alle sporters bij SSS. De vereniging heeft een aantal ideeën voor mogelijke oplossingen. Serieuze aandacht hiervoor is zeker op z'n plaats! O.a. wanneer de toekomstvisie voor Tavenu - het dorpshuis dat mede verantwoordelijk is voor beheer en onderhoud - aan de orde is zal ik daar zeer alert op zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten